sql server - SQL query to display all columns with min, max and avg values from table -


please query below table

   b   c   d -----------------   1  5   7  -5   2  6   8  7 

i need minimum, maximum , average values columns listed vertically. output should below. x, x, x sample letter instead of real min, max , avg values.

cn min  max   avg  ----------------------  x    x     x b  x    x     x c  x    x     x  d  x    x     x 

cn = column name

can give me query this?

something maybe:

;with cte ( select 'a' cn, tbl.a nbr tbl union select 'b', tbl.b tbl union select 'c', tbl.c tbl union select 'd', tbl.d tbl ) select     cte.cn,     max(cte.nbr) max,     min(cte.nbr) min,     avg(cte.nbr) avg     cte group     cte.cn 

or unpivot:

select     unpvt.cn,     max(unpvt.nbr) max,     min(unpvt.nbr) min,     avg(unpvt.nbr) avg (     select         tbl.a,         tbl.b,         tbl.c,         tbl.d             tbl ) p unpivot (     nbr cn in     (a,b,c,d) ) unpvt group     unpvt.cn 

Comments

Popular posts from this blog

java.util.scanner - How to read and add only numbers to array from a text file -

html - Repeat image to extend header to fill screen -

javascript - Backbone.js getting target attribute -